Kinek kell weblap, kinek érdemes költeni rá?
Manapság mindenki szeretne weblapot, de sokan nem is fogalmazzák meg, hogy miért. Tényleg, miért is?

"Aki meg akar tudni rólam valamit az elolvashassa." El kell, hogy keserítsem, csak az akar önről többet tudni, aki már tud önről. Ők vannak kevesebben (persze, ha Ön nem a Coca-cola, vagy a Suzuki tulajdonosa).

De akkor mire jó?

"A weblap reklámoz majd engem!"  Ez már közelebb áll a helyes válaszhoz, de nem az. A weblap nem reklámozza Önt, Ön az aki reklámoz a weblapjával. A weblap egy eszköz, amit használni kell. A weblap önmagában nem ér semmit, hogy haszna legyen jóra és jól kell használni. Ez nem nehéz, bárki tudja a weblapját jól használni.
Ha azt kérdezi kell-e Önnek weblap, akkor én azt kérdezem, hogy akar-e dolgozni vele, vagy csak azt akarja, hogy létezzen?  Ez utóbbi esetben ne költsön rá. Nem érdemes megvenni a fűrészt azért, hogy a falon lógjon... Természetesen lehet fogadni favágót is!

Mire lehet használni egy weblapot?

A weblap nem a favágás eszköze, hanem a markeningé.

A weblapján található hasznos, értékes, új információkkal új érdeklődőket szerezhet, a látogatóknak lekötheti a figyelmét, majd meggyőzheti őket arról, hogy Ön az akit keresnek.

Osszon meg olyan információkat a weblapon, ami másokat, sokakat érdekel. A szakterületének újításait, módszereit mutassa be. Olyan információkat adjon, amit máshol az ügyfél nem talál meg. Az ilyen weblapokat egymás között terjesztik a látogatók. Ettől magától nőni fog a látogatottság és cégének komolyságát is láthatóvá teszi.


Gyűjthet adatokat, címeket, hogy mindig jelentkezhessen valami információval, hogy ne felejtsék el önt. Ha problémájuk adódna, akkor Ön jusson eszükbe. Az Ön szolgáltatása nagyon fontos Ön számára, de sajnos az ügyfelek számára az általuk igénybe vett ezer szolgáltatás, termék egyike. Ezt el kell fogadni, de tenni kell róla, hogy akkor se felejtsék el Önt. Rendszeresen jelentkezzen, adjon hírt magáról.


Szervezhet játékokat, amivel a látogatókból játtékosok, pártolók lesznek. A vidámság mindig barátságot szül. Az ajándék ajtókat nyit meg, lehet az bármilyen apróság.


Készíthet felmérést, hogy a marketingje és a termékei még inkább megfeleljenek a vásárlók igényeinek. A vásárló nem szakember, nincs olyan tudása, tapasztalata, mint Önnek. Egyszerűen mások az igényei, ezzel tisztában kell lennie!


Kiszolgálhatja a régi vásárlók igényeit, hogy önkéntes reklámemberekké váljanak. A régi rendszeres ügyfelek, kincsek, amire vigyázni kell. Nincs jobb reklám egy elégedett vevőnél!


Jutalmazhatja a vásárlói ajánlásokat, hogy ingyen ügynökei legyenek. A reklám drága, de ha az ügyfelek reklámozzák Önt, az nagyon olcsó és hatékony is tud lenni.


Adhat lehetőséget arra, hogy a vásárlók véleményt alkothassanak, így a többiek elfogulatlan véleményt ismerhetnek meg. Ez izgalmasan hangzik, de Ön nem utott volna el idáig, ha nem lenne megbízható jó szakember. Mindig lesz akinek rossz a véleménye, de bízzon benne, hogy lesz olyan is aki megvédi Önt. Ennél hitelesebb információ forrást nem találhatnak az ügyfeli!


Kapott egy kis ízelítőt abból, hogy mire lehet használni egy weblapot. Gondolja át birtokolni akarja a fűrészt, vagy fűrészelmi vele?