SEO, Seogy se sikerül látogatót szerezni? A SEO (a kereső motor optimalizálás), nem varázslat, csak egy kis odafigyelés kell hozzá, hogy a keresési eredményekben jobb helyet kapjon weblapja. Olvasson tovább, hogy megtudja hogyan csinálja!

A keresőket úgy fejlesztik, hogy arra tudjon választ adni, hogy az "átlagember" által beírt szavak melyik weblap témájához illeszkednek leginkább. Ennek megfelelően egyre jobban arra felé fejlődnek, hogy a SEO lényege annyi legyen, hogy a weblapnak legyen témája. Ez persze a jövő, jelenleg még a gépek igényeit ki kell kicsit szolgálni, hogy rávezessük őket miről is szól az Ön weblapja.

A keresők értékelési algoritmusai titkosak, hogy nehezebb legyen kijátszani vagy lemásolni őket, így csak a tapasztalatok alapján lehet tanácsokat adni.

Láthatjuk, hogy az SEO alapja, hogy legyen téma, legyen tartalom, információ, hogy a weblapja értékesnek és hasznosnak értkéleődjön a kereső motor számára. Egy webáruház, ahol nincs más információ, csak a termékek, az nagyon nehezen indul be.

A SEO másik alapja, hogy a weblapjának témáját helyesen mérje fel a kereső motor.  Jó példa a rossz példára egy elképzelt csavar webáruház, ahol a csavar szó csak a köszöntő oldalon szerepel. Ezen kívül a miliméterek és szabványok szerepelnek rengeteget az oldalakon. Mivel gépek értelmezik a lapokat joggal gondolhatják, hogy az oldal témája a "miliméter", a "metrikus" vagy éppen a "menetes".

Vegyük sorra a teendőket:

Első, hogy sorolja fel milyen problémákat tud megoldani ügyfelei, vásárlói számára. Ezek legyenek a weblapjának alap témái. Írjon róluk, a megoldásukról, de csak ha elolvasta ezt a cikket, mivel a hogyanokról is lessz szó! Minél több, hasznos információ legyen a weblapján. A látogatók, linkeket fognak készíteni rá, továbbküldik levélben stb. Ezt pozitívan étékeli minden kereső motor. Minden kereső azon igyekszik, hogy a valóban hasznos weblapokat ítélje hasznosnak. Legyen hasznos a weblapja mások számára, azok számára is akik nem akarnak vásárolni Öntől. Aki csak olvasgat, az is Önnek dolgozik: előrébb tornázza a weblapját a keresési listában!

Próbálja meg kitalálni, hogy váráslói, ügyfelei milyen szavakat fognak beírni a keresőbe, amikor olyan problémájuk van, amiben Ön tud segíteni. Ezek lesznek az úgynevezett kulcsszavak. Minél gyakrabban szerpeljenek ezek a weblapján. Szép magyar nyelvünk ragyog, ha szinomínákat használunk. A vevői is fognak szinonímákat használni kereséskor, így ez pont jól jön Önnek.

Az írásai, bekezdései címeiben is szerepeljenek a kulcsszavai. A "Bemutatkózás" pl. nem túl jó cím. Ki az aki azt írja a Google-be, hogy "bemutatkozás"? Lehetne helyette "Ismerje meg a Tököli Kiscsikó Magánóvódát". Szerepel benne a tevékenység és a hely. Ez már jó, de én még soha sem írtam a Google-be, hogy "magánóvódát"? Jobb lenne így: "Szeretettel köszöntjük a Kiscsikó Magánóvoda honlapján" Persze, ha sikerül a Tököl-t is ragozás nékül belefogalmazni az még jobb. Igyekezzen minél gyakrabban ragozás nélkül, olyan formában használni a kulcsszvakat, ahogyan azt az érdeklődök a keresőbe írni fogják.

A kulcsszavak jelenjenek meg Címsor1 stíusban (a legtöbb szerkesztő ezt ismeri, de nevezhetik <H1>-nek is, vagy Header1-nek). A keresők a címsor típusú és kiemelt szavakat úgy értelmezik, hogy a témát írják le. Ugyanígy értelmezik a weblap címét is.

Változtasson gyakran! Ami régóta változatlan az lecsúszik. Új cikkek, írásos, információk mindig frissen tartják a weblapot.

Ne próbálja átverni a keresőt! A legtöbb kereső az őt átverni próbáló weblapokat lentebb sorolja. Ne írja be a kulcsszavait fehér alapon fehérrel ötvenszer a lap aljára. Nincs értelme, leginkább csak ront a helyzeten. Ha a Google-s fiúk bolondok lennének, akkor még mindig az a garázs lenne a teljes vagyonuk, amiből elindult a vállakozásuk.

Legyen statisztikája. A weblap látogatottsági statisztikája alapján pontosíthatja a kulcsszavai listáját, az ügyfeleit érdeklő témákat. Ön szakember, nehéz kitalálnia, hogy a laikus ügyfelei hogyan gondolkoznak a témában, de egy jó statsiztika segít.